אודות

הרכבת הקלה

הרכבת הקלה הינה כלי תחבורה מקובל בעולם וחדש בארץ
מערך הרכבת הקלה כולל צי של 23 רכבות. כל רכבת מורכבת מ-2 קרונות מדגם  302-Citadis.
כל הקרונות יוצרו במפעלי חברת "ALSTOM"  בעיירה לה רושל אשר בצרפת.
אורך כל קרון- 32.52 מטר ורוחבו 2.65 מטר
קיבולת הרכבת- כ - 500 נוסעים (שווה ערך ל-10 אוטובוסים).
קיבולת נוסעים גדולה זו, מתאפשרת הודות לעובדה שרוב שטח הפנים של הרכבת מיועד לנוסעים בעמידה ולטובת ישיבה הוקצו 112מושבים קבועים ועוד 12 מושבים מתקפלים בכל רכבת.
תפיסה תכנונית זו  מבוססת על כך שמדובר בנסיעות עירוניות  קצרות יחסית.

נגישות
הרכבת הקלה תוכננה בעצה אחת עם יועצי נגישות, על מנת להתאים את הרכבת, ככל הניתן, גם לנוסעים בעלי מוגבלויות שונות.
כך למשל,  מפלס רציף התחנה מותאם לגובה רצפת הקרון, באופן שמאפשר מעבר חלק ונוח לבעלי כיסאות גלגלים, כמו גם להורים עם עגלות ילדים וכדו'.     
פרטי רכז הנגישות בארגון: איתמר שמש: itamar_sh@cjlrt.co.il
 
  
מידע
בכל תחנה מוצבים לנוחיותכם שלטים שונים ובהם האינפורמציה הדרושה לנסיעה, כמו גם שילוט אלקטרוני המציג את תחנת היעד וכן משך הזמן עד להגעת הרכבת הבאה.
במהלך הנסיעה ניתן מידע שוטף ועדכני לנוסעים, הן באמצעים קוליים (קריינות) והן באמצעים ויזואליים (מסך אלקטרוני),  אודות מסלול הנסיעה ותחנת העצירה הקרובה.

הדפו
מערך הפעלת הרכבת הקלה מנוהל דרך  הדפו- מרכז התפעול והבקרה של סיטיפס, הממוקם בסמןך לצומת הגבעה הצרפתית וכולל את משרדי חברת סיטיפס וחברת ההפעלה.

במסגרת המתחם ניתן למצוא גם:
• חדר בקרה ומבצעים לניהול שוטף של הרכבת.
• סדנאות ובתי מלאכה לטיפול ותיקונים שוטפים.
• מחסני חלפים וציוד אחזקה.
• משטחים לניקוי הקרונות ושטיפתם.
• חניון לצי הרכבות והקרונות.